logo

چند نکته از نکات طراحی

یکی از دغدغه های اصلی هر موسسه یا شرکتی بحث طراحی ست اداری و تبلیغات آن شرکت می باشد. برای همین تصمیم گرفتیم چند نکات طراحی در این رابطه برای شما با توجه به تجربیات شخصی خودمان بیان کنیم. امیدوارم این مطالب مفید واقع بشه:

۱- نکته اولی که به نظرم از درجه اهمیت بالایی برخورداره بحث رنگ تم کاری است. یعنی چه؟ یعنی شما باید مشخص کنید کار شما در چه حیطه ای است و متناسب با اون رنگی رو انتخاب کنید که هم جذاب باشه و هم مرتبط. برای مثال در شرکت هایی که با فضای سبز کار میکنند رنگ سبز رنگ مناسب است یا شرکت های حوزه آب و فاضلاب رنگ آبی مناسبشان می باشد. البته باید گفت نه هر آبی یا سبزی بلکه رنگی که جذاب و به عبارتی تو چشم باشه.

 

۲- طراحی حیطه گسترده ای است که هر بخشش میتونه یه کار مجزا باشه. سعی کنید برای کارهای خودتون از طراحانی استفاده کنید که تخصصی در حیطه مورد نیاز شما فعالیت داشته اند. چراکه مدل طراحی ست اداری با طراحی اینفوگرافیک متفاوت است. نوع ابزارهای این دو نیز متفاوت است. برای همین در انتخاب طراح مرتبط دقت عمل به خرج دهید.

نکات طراحی

۳- نکته دیگری که خیلی مهم است اعتماد به طراح. از نظر کارفرماهای مختلف طرح های مختلفی مورد قبول ممکن است واقع شود ولی حقیقت این است که نظر شما نمی تواند ۱۰۰ درصد نظر مناسب باشد. فرق شما و طراح در این است که طراح یک جامعه هدف کلی رو مشاهده میکنه ولی شما یک جامعه هدف مشخص. باید برای این قسمت تعامل دو طرفه باشه نه طراح حرف خودش رو به کرسی بنشونه و نه کارفرما نظر انتظار پیاده سازی نظر خودش باشه.

 

۴- نکته دیگری که به ذهن ما میرسه این که هیچ وقت سعی نکنید در طراحی ها تمام جزییات رو بگنجونید. برشور، کاتالوگ و …. باید مخاطب رو جذب کنند نه تمام اطلاعات رو در اختیارش قرار بدند. تاثیر توضیح کلامی بیشتر از توضیح متنی است پس سعی کنید از مواردی استفاده کنید که مخاطب به سمت شما تمایل پیدا کند ولو تمایل به پرسش.

نکات طراحی

فعلا همین نکات به ذهن ما رسید. نکته ای بود برای شما مینویسیم

ایام به کام….

  • Share

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *