logo

لوگو چیست؟

 

لوگو یا نشانه یک طرح گرافیکی است که اختصاص به هر سازمان یا شرکتی دارد. معمولا لوگو ها باید منحصر به فرد باشد. در دنیای طراحی ۳ نوع لوگو وجود دارد. یعنی هر لوگو را با یکی از این ۳ نوع میشناسند. لوگو شامل ۳ بخش اصلی شامل انواع لوگو تایپ، لوگو گرافیکی، لوگو ترکیبی میباشد که در زیر به اختصار توضیحاتی نسبت به این موارد داده میشود.

 

لوگو گرافیکی – سمبلیک یا آیکنیک

لوگو های گرافیکی تصاویری واضح و در عین حال ساده هستند که سمبل شرکتی خاص و یا محصولی می باشند. آنها با استفاده از تصاویر، نماینده انتقال واضح و یا انتزاعی از سازمان شما می باشند. لوگو های سمبلیک نسبت به لوگوتایپ ها غیرمستقیم تر می باشند، اما میدان را برای تفسیر گسترده تر از آنچه یک سازمان در حوضه فعالیت دارد باز میگذارند.

 

logo

لوگو تایپ

لوگوتایپ  که در صنعت طراحی نماد کلمه ای نیز به آن می گویند، نام برند یا شرکت شما را تبدیل به یک نوع تلقی با نوع فونت و سبک یکتا می کند. انواع فونت در هزاران نوع، شکل، اندازه، و سبک ممکن که هر یک تاثیر اندکی متفاوت روی مخاطب مورد نظر دارند. فونت های دستخطی حالت رسمی و تهذیبی دارند. فونت های ضخیم تداعیگر قدرت و نیرومندی است در حالیکه فونت های اریبی حس انگیزش و حرکت را القا می کنند. انواع فونت همچنین شامل حروف دست نویس، کاراکتر و رنگها می شوند که به گونه ای تلاش میکنند تا نظر مخاطب را جلب کنند. همچنین تصاویر را نیز، برای تاثیر بصری بهتر، می توان به این نوع لوگوها تبدیل کرد. این نکته را در نظر بگیرید که در زمان طراحی لوگو تایپ کلمه یا نماد شما خوانا و قابل تشخیص باشد، حتی در شرایطی که باید در اندازه کوچک روی کارت های تجاری چاپ شود.

 

type

 

لوگو ترکیبی

این لوگو ترکیبی از دو حالت قبل است. یعنی هم طرح گرافیکی و هم لوگو تایپ در آن دیده میشود. البته معمولا هم طرح گرافیکی و هم لوگو تایپ نسبت به حالت تک المان های کمتری در خود جای میدهند ولی در حالت کلی زمان بر تر و قابل فهم تر خواهند بود. در این شرایط باید توجه داشت لوگوها و نوشتار نزدیک به هدف باشند و این گونه نباشد که چون یک المان دیگر شبیه است میتوان المان دوم را متفاوت طراحی کرد.

logo-type

 

  • Share

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *