logo

روانشناسی رنگ – قسمت دوم

روانشناسی رنگ

همانطور که از اسم مطلب بر می آید قصد داریم در ادمه روانشناسی رنگ صحبت کنیم. همانطور که در قسمت قبل گفته بودیم روانشناسی رنگ به ما این امکان را می دهد تا با فهمیدن تاثیر آن بر روح بتوانیم حتی بیماری های روحی را درمان کنیم. برای مثال وقتی استرس داریم میتوانیم با نگاه کردن به رنگ خاصی از استرس خود کم کنیم.

اما هر رنگ چه تاثیری بر ما دارد. در قسمت قبل ۳ رنگ آبی، سبز و قرمز را به بحث گذاردیم. در این قسمت در مورد چند رنگ دیگر صحبت خواهیم کرد.

 

سفيد

اگر به دورو بر توجه کرده باشید متوجه میشوید لباس عروس معمولا سفید است. چراکه این رنگ مظهر معصومیت و پاکی است به نحوی که پرشکان و پرستاران به نشانه استریل بودن خود از این رنگ استفاده میکنند. رنگ سفید نور رو منعکس میکنه و رنگی تابستانی محسوب میشه. این رنگ آلودگی رو به سرعت نشون میده و برای همین پاکیزه نگه داشتنش کار دشواریه. رنگ سفید به دلیل رشن بودن و ملایمتی که داره برای ست کردن بسیار خوب است.

مشکی

رنگ مشکی رنگ قدرت و سلطه گری است. از این نظر که شخص رو لاغرتر نشون میده به عنوان یکی از رنگ های پر طرفدار برای مد استفاده میشود. البته شیک بودن و نگهداری آسان تر نسبت به برخی لباس ها بی تاثیر نیست در این انتخاب. همچنین این رنگ نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداری میباشد. کشیش ها از رنگ مشکی زیاد استفاده میکنند تا اطاعت خود را از خداوند نشان دهند. لباس مشکی می تواند مقهور کننده باشد، یعنی کسی که لباس مشکی می پوشد منزوی یا شریر به نظر می رسد. معمولا یرخی شخصیت های منفی از رنگ مشکی استفاده میکنند.

زرد

زرد آفتابی به عنوان یک رنگ شاد جلب توجه میکند و خوش بینانه به حساب می آید ولی در اتاقی با رنگ زرد عصبانیت بیشتر بوده و کودکان بیشتر گریه میکنند. رنگی که کمتر از سایر رنگها چشم را جذب می کند زرد است که اگر زیاد مورد استفاده قرار گيرد میتواند مقهور کننده باشد، رنگ زرد تمرکز را افزایش می دهد، بنابراین برای دفترچه های حقوقی مورد استفاده قرار میگيرد. از دیگر تاثیرات رنگ زرد تسریع متابوليسم ( سوخت و ساز) بدن است.

صورتی

صورتی یکی از رویایی ترین رنگ هاست. جزو رنگ های آرام بخش محسوب میشود. از طرفی میتواند برای حریف تضعیف کننده باشد برای همین تيم های ورزشی گاهی اوقات رختکن تيم های رقيب را صورتی رنگ می کنند.

برگرفته از سایت : بیتوته

  • Share

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *